Varför starta en blogg nu?

Ja eller hur, vit manlig medelålders konsult ”goes blogg”. Ja, det känns ju inte som man är så snabb då alla just nu säger att man skall twittra eller att bloggen är död…. Några argument för att blogga;

  • Mina kollegor säger att jag aldrig kommer att skriva en bok. Med en blogg ja då kanske jag slipper!
  • Man kanske kan bli en manlig ”blondinbella”, tror inte jag har förutsättningarna. Dvs kan inte vara så smal i hur jag betraktar världen.
  • Vad sägs om att kasta skit offentligt på folk ála Schulman, eller hur det stavas? Nej, känns inte tillräckligt kul varken för mig själv eller för andra.
  • Man kanske kan få fler besökare på denna blogg än vad Liselotte har på sin blogg. Vet inte om det är en tävling som jag ta upp. Kommer bara att få spö då hon är mer seriös än vad jag kanske är?
  • Att få se sina egna eller andras idéer och tankar på en sida på webben som jag själv skapat.
  • Det kanske ger mig nya idéer och energi så jag slipper pestra mina arbetskamrater och störa dom i sin produktion ;-).
  • Ja just det, i den ”nya konjunkturen”  har jag ju tid att blogga, NOT! som min Kalle 10 år säger.
  • Bra träning för en ordblin dyslektiker eller hur…

mongara_2007-01-17_146

Mmmmm, säg såhär;

Jag får i mitt jobb möjlighet att delge andra mina erfarenheter. Jag får oxå möjligheten att tillsammans med andra jobba med utveckling och förändring av saker. Jag samlar oxå på andras erfarenheter och är road av att ta del av både erfarenheter och problem som finns runt omkring. Jag deltar aktivt i skapandet av våra nyhetsbrev som vi skickar ut någon gång per månad.

Räcker inte det för mig? Nej, det räcker inte.

 Min ambition med denna blogg är att ge mig själv möjlighet att fundera lite kring vad som händer i och kring det jag jobbar med. För dig som är nyfiken på detta  så får du via denna blogg möjlighet att ta del men oxå lyfta dina egna erfarenheter och åsikter. Ja, jag vet. Jag har inte sagt vad det kommer att handla om. För dig som undrar kan du väl gå in och titta på vad jag jobbar med på dagarna. Jag lovar mig själv att ge bloggandet till årsskiftet för att se om det ger dig och mig något vettigt utbyte.

Kommentera

