Vad gör kunden just nu?

I går eftermiddag sitter jag och funderar på vad som rör sig i huvudet på våra kunder just nu. Självklart handlar det om;

  • Hur jag skall få till min dotters studentskiva?
  • Hur jag skall kunna avsluta före semestern?
  • Vad vi skall göra på semestern?
  • Hur det ser ut när jag kommer tillbaka?

m_16-9_2007-03-02_339

Eller kanske, Vad vi skall göra på kickoffen i höst?

Där börjar min tanke snurra. Jag skriver ihop ett litet personligt mail och skickar på dom adresser jag har i outlook och ser vad som händer. Det tar mig 45 minuter att göra. Nedan har du texten;

”Hoppas vårens verksamhet fungerat väl? Vi var i kontakt med varandra i samband med att du jobbade på xyz. Vi har inte träffats sedan dess, men jag skriver till dig för att tipsa lite om höstens arbete redan nu!
Det jag främst syftar på är kickoff etc. Jag bifogar här en länk och våra tankar kring detta och ser fram mot en ev återkoppling för att se hur vi kan bidra i detta; Klicka här så kan du läsa mera!

Se där jag, tre kvalificerade leads direkt på morgonen! Detta är en bra dag!

 Föresten säger mitt horskop det oxå!

Kommentera

