Att åka tåg, en miljöpolicy eller…

Ja, vi har en miljöpolicy på jobbet som säger att vi skall åka tåg i den stund det är möjligt.

Till min upplevelse av att följa vår mijöpolicy får jag glädjen att, åka baklänges utan stabilisatorer vilket innebär att det är som att åka gratis på några av de åkatraktioner som finns på Liseberg (ja jag är påväg till Gbg).

Ser redan fram mot att möta kunden och framförallt åka hem igen. Ja just det, fick just ett medelande i högtalarsystemet att det är fel på stabiliseringssystemet, och att man kommer att åtgärda de i Katrineholm. Vet du hur långt det är mellan Stockholm och Katrineholm…. Nej, jag skall inte klaga, solen skiner och luftkonditioneringen står på 14 grader. Full fart mot semestern, det är nära nu.

cowboy
För dig som inte vet vad en cowboysäljare är, rekommenderar jag att du uppsöker närmaste bokhandel, för att köpa den enda bok du behöver på semestern.

PS. En sak till, jag gillar barn, har tre stycken. Men iaf, är det okej att boka på en 1 åring som inte vill sitta still för en sittplats  i en tyst avdelning på tåget? Ja, det är sant!!

Kommentera

