Full fart in i kaklet, och ett boktips

Det har säkert inte undgått någon att det just nu är sommarveckor efter midsommar.  Man ser det tydligt när man pratar med folk att det fortfarande pågår affärer i vårt land. Det är så mycket som skall vara klart innan man går på semester.

Mina allmänna reflektion är att den svensk som har ett jobb, just nu jobbar mer än på mycket länge.

Vi får väl se om det ger utdelning i höst och hoppas att du nu tar en välförtjänt ledighet. Du vet oxå säkert redan att ledighet handlar om att göra det man inte gör dagligdax, dvs andra saker än att kanske sitta framför en skärm och producera saker, eller springa på möten.

Om man då ängnar sin lediga tid åt att surfa eller springa runt på bröllop och på släktträffar, eller för att hinna se alla attraktioner på semestermålet. Om du gör det ja, då gör du det du alltid gör om dagarna.

Kort sagt, mitt tips är umgås med dig själv och dom du verkligen älskar, så kommer du att ha krafter då vi som jag tror går ut på rakan av det som vi kallar för en lågkonjunktur.

Har du inte möjlighet eller lust att umgås med dig själv så har du här ett lästips. Jag har nog aldrig läst en självbiografi i hela mitt liv, tycker nog att det är lite för ”pretto”. Men du som känner mig vet att jag aldrig kommer att bli en rockstjärna, men här är tipset;

9789185000241

Cit. ”Världens coolaste man talar. Den evige basisten och sångaren i världens snabbaste och bullrigaste rockband – Motörhead – berättar om ett sextioårigt liv av 100 % rock’n’roll, dekadens och glädje.

Man behöver inte vara ett av Motörheads fans för att läsa Lemmys självbiografi. Lemmy har späckat White Line Fever med hejdlösa anekdoter, oförglömliga oneliners och en skön attityd mitt emellan engelsk gentleman och röjig slapstick. ”

Nu släcker jag min dator för några veckor och hoppas att den är ominstallerad när jag är tillbaka!

PS. Jag citerar min sambo, ”Jag kommer aldrig att läsa den boken”, och då skall du veta att hon plöjer minst två romaner i veckan.

Kommentera

