Nu kör vi, eller inte

on

Vägen till jobbet går snabbt trots att man i Stockholm bestämt sig för att gräva upp alla gator och ringleder. Orsaken är klar, stockholmaren har inte börjat jobba ännu. När man öppnat mailen och städat bort alla fina erbjudanden man fått i spamkorgen bekräftas detta ytterligare. När jag skickar några återkopplande mail så haglar autosvaren in ”Semester åter 10 aug”, okej vad gör man nu då…. Vädret är just nu bättre än på många veckor, Dagens Industri skriver om att recessionen i USA är över, volvo har börjat sälja bilar igen.

kurva1

Dom som handlar med aktier kör enligt principen ”köp vid sillen och sälj vid kräftorna”, mmmm låter inte så seriöst men iaf. priserna på olja och timmer stiger. 

 Bortsett från detta  funderar jag  på några frågor som berör mig i alla högsta grad;

  •  Vilka kontakter hade jag under våren?
  • Vilka har en ny budget nu?
  • Vilka borde jag få leverera till under hösten?
  • Vilka kunder kan jag jobba långsiktigt med?
  • Vilka vill jag jobba med?

Vi hade en tung vår mycket jobb och lite och långa beslut från våra kunder. Jag väljer nu att tro på att det vänder under hösten och att det tar ny fart. En slutlig fundering kring bemanning,  hämtad som ett citat;

”Varje framgångsrikt företag kräver tre personer – en drömmare, en affärsman och en skitstövel.”

cit. Peter McArthur

Men hur som helst,  det blir en spännande och rolig höst!

2 kommentarer Lägg till

  1. charlotte skriver:

    Veckan som kommer blir den då man kan börja prata med ”jobbare” igen. Kräftorna är uppätna och arbetslusten har återvänt. Att någon skulle sitta med en ny budget tvivlar jag på, men kreativiteten har ökat (vilket kan räcka långt).

    …kanske behövs skitstöveln också, men jag håller mig långt borta från den nissen.

Kommentera

