Man måste ju orientera sig i omvärlden, därför läser jag DagensPS. Detta mest för att jag inte hinner läsa en pappers tidning under veckan. I dagens DagensPS står det följande;
- Konkurrenterna avlyssnar våra konferensrum säger SÄPO – frågan är hur mycket vettiga saker som säjs i alla möten?
- Vi kan spara bensin med GPS – jodå jag som inte har något lokalsinne skulle spara massor.
- KD vill förenkla spritförsäljningen – lite förvånande att det kommer från detta hållet, men det är ju valår nästa är så….
- Det går bra för ICA – jodå visst tröstäter man väl lite ibland?
För oss som reser i jul, garanterar SAS att vi kommer hem före Kalle Anka på TV, genom att inte flyga på julafton – Den garantin skulle nästa jag kunna ha och jag är inget flygbolag.
Utgångspunkten i en relation med kund är ju att alltid överträffa kundens förväntningar, en ganska grundläggande sak. Vi gratulerar SAS till att redan från början hittat ett framgångskoncept ;-).
Som konsument så väl som företag har vi väl alla en uppfattning om mobiloperatörer. Men om du har operatören TRE som din mobiloperatör, skall du prova deras automatiska kundtjänst med SMS, för oss som kommer på att man måste kontakta sin leverantör efter stängningsdax, och detta är ett riktigt grattis!