Jag kommer inte in på kontoret idag

En av min kollegor ringer mig idag på morgonen. Förövrigt har hon tre barn och jobbar just nu som projektledare i ett komplext projekt som kräver både förmågan till att arbeta med politik och att ha affärssinne. Vi har över tid just nu täta dialoger kring vad och hur vi skall göra. Att hon är konsult ser man klart genom att;

  • Alltid ha ett lösningsförslag.
  • Ger mig och projektet fungerande beslutsunderlag.
  • Levererar det hon lovat.
  • Dialogen mellan oss, finns där hela tiden och vid rätt tid.

Hon avslutar mitt samtal med att, ”därför kommer jag inte in på kontoret idag”.

Orden

Genom att avsluta detta korta inlägg med en fråga, ger jag dig möjlighet att skriva ett inlägg på min blogg. Min fråga är;

Hur kommer det sig att vissa personer har förmågan att kommunicera och att leverera rätt saker vid rätt tid? Kom inte dragande med att hon är kvinna eller att hon har tur för det tror jag inte på!

 Avslutningsvis ger jag dig följande tips. Lita på magen och sov på saken, så behöver du inte komma in på kontoret.

PS. På bilden har du en orden, dvs – ära den som äras bör!

3 kommentarer Lägg till

  1. Tina skriver:

    Jag vet varför hon kan det – det är bara hårt arbete som gäller 🙂

  2. charlotte skriver:

    Hon gör rätt saker (eller för all del han). Fokuserar man på kulan istället för haglet så blir det så.

Kommentera

