Att leverera enligt förväntningarna

 Jag skall inte klaga, resebyrån överträffade mina förväntningar genom att svara i telefonen när jag inte hade någon voucher att visa upp för receptionen kl 2100 i Borlänge. Dom skickade vouchern i mail inom 2 minuter. Äventyret fortsätter. Självklart var min tågbiljett borta när jag skulle åka tåget hem. Letar frenetiskt igenom hela min väska och alla fickor i kavaj och jacka. Jo då, jag kunde få en ny om jag bara hade bokningsnumret. Jo, det har jag tatuerat på insidan av ögonlocket så det var ju inte så svårt, ja blinkar bara två gånger så har jag det, nej….. Upp med datorn, det börjar bli bråttom nu, tåget går om ca 5 minuter. Jag tackar just nu DELL som på något sätt lyckats återuppfinna slowmotion. Jag hör suckarna längre bak i kön. – ”Djävla stockholmare som inte kan hålla reda på en biljett, hur svår kan det vara!”

 TJT345S, en ny biljett kostar 100 sek, mmmmm och nu är det inte läge att gnälla. Jag har en biljett i 3 A4 sidor så nu borde det fungera. Jag som då inte är en van tågresenär upptäcker att man förnyat sina tåg, dvs samma gamla ellok och vagnar fast dom heter Intercity. Ja ja, 2 klass, vagn 13 plats 75. In i vagnen plats 72, 73, 74 och 76 vänta nu ni måste skämta? Det finns faktiskt ingen plats 75, är jag på fel vagn, nej. Vi inväntar konduktören han löser detta. – ”Ny påstigna! ” Fram med biljetten, jag hittar inte min plats? – ”Du är säkert i fel vagn!” Nej, – Ett ögonblick, jag skall kolla i min dator, vi har inte dom vagnarna som vi skall ha på detta tåg”.

 Jag ställer inte den naturliga frågan. Dvs – ”Hur kan ni sälja en platsbiljett till en stol som inte finns?” Eller den andra frågan, – ”Varför har ni tagit bort stol nummer 75?” Konduktören säger; Det är inte så fullt så du får sitta på plats 72 den är ledig.

Ni som läst här tidigare vet att jag övar på lite olika saker. Idag har jag övat tålamod, kanske främst kring att stå ut med mig själv.

Kommentera

