Att få spela El Clásico

I England ses ”Ibrah” (Zlatan) fortfarande ofta som en lynnig lyxlirare som inte pallar för trycket i stora matcher, säger Pete Jenson, The Independents skribent efter samtal med någon italiensk tränare. Nej, jag är inte fotbolls fanatiker.

Kan dock inte låta bli över att förundras över vissa människors förmåga och viljan till att bli bäst!

I vår bok som vi givit ut,  Cowboychefen pratar bl a om att en del av världen består av divor. Det enda vi kan göra är att försöka behålla dom så länge som möjligt i verksamheten och att vi kan lära oss något av dom. 

Den enda slutsats jag drar av Ibras sätt att spela är att när han spelar i Barcelona spelar han med folk som är lika bra som honom, vilket gör att han presterar mer.

Via en kollega dök en annan spännande bok upp, YCDBRALAI : you can’t do business running around like an idiot. Rubriken är en travesti på 80-talets ”You can´t do business sittin on your ass : YCDBSOYA”. En kille (Klas Hallberg) som tidigare släppt en bok med titeln ”Hångla mer”, borde han en tanke eller histora att berätta. Eftersom jag inte läst boken ännu så kan jag redan nu ha en åsikt. Han är nämligen innerligt trött på att se hur människor och organisationer slösar bort så otroligt mycket energi på nonsens istället för att få saker gjorda. Han säger oxå att;

Det är lätt att gegga till det och börja leka charader istället för att producera resultat. Det är lätt att glömma bort vad som egentligen spelar roll både privat och professionellt. Den här boken handlar om det som spelar roll. Vad det än är.

Nu skall jag bestämma mig för vad som skall vara viktigt under 2010, och jag kommer aldrig att få spela ”El Clásico”.

Utmaningen ligger inte i den intellektuella delen att förstå utan att göra!  Jag återkommer med hur det går!

Kommentera

