Vad är viktigast 2010?

Frågan har jag ställt mig själv under hösten vintern. Svaret kan innnehålla flera saker. Hälsa, karriären, bli tydligare i min kommunikation eller/och utvecklingen av verksamheten, mina barn, listan kan göras lång. Jag har valt att dela in vad som är viktigast i tre nivåer.

Basen är jag själv, dvs tar jag inte hand om mig själv så kan jag inte ta hand om något annat. Det betyder att man skall se bilden nerifrån och uppåt. TCB – ”take care of business”, handlar om att ta hand om och att leda sig själv.

Efter att funderat över vad som är viktigast återstår bara att sätta mätbara mål och göra en plan, jo eller hur… att leva som man lär är inte det lättaste. Ur ett mycket större perspektiv så kanske klimatfrågan och arbetet kring detta blir viktigast. Världens medier har lite olika uppfattning om vad som är vad. 

Man kan ju fundera på hur man kan bidra i detta ur dom tre nivåerna i pyramiden?

Nej, jag kommer inte att avge något nyårslöfte. Däremot skall jag göra en plan med mätbara mål som jag tänkte jobba efter, utan att för den skull vara strukturfascist.

En kommentar Lägg till

Kommentera

