Vällust i arbetet

 Är det en medborgerlig plikt att känna vällust eller är det en synd, frågar sig Sissela Kyle på SVT´s serie om våra dödssynder. Det är väl dock en synd att känna vällust i sitt arbete, det är ju bara ett jobb, eller…? Du får ju lön för ditt arbete och det är ju inte du som tjänar pengar på ditt arbete?

 Jag skall genomföra ett litet seminarium för en för oss helt ny kund på fredag. Ämnet är ett ämne som jag pratat om under många år i min roll som föreläsare och konsult. Utmaningen för mig  ligger i att försöka ge deltagarna en upplevelse som gör att dom kanske förflyttar sitt sätt att tänka. Lite nya bilder, storytelling, konkreta tips och exempel.

Jag vill citera några av mina kollegor i branschen av konsulter;

Vi går från en logik av massproducerade, standardiserade varor till en tjänsteorienterad ekonomi med unika upplevelser.

Jag mötte vällust i en skepnad bland mina medarbetare idag, hon visade både glädje och stolthet över att löst en för henne helt ny arbetsuppgift. Den ”synden” smittade i allafall mig!

Vällust är personlig, men jag tror att det ger både mig och min kund en positiv upplevelse. Vi får väl se om jag kan ge kunden en unik upplevelse? Letade efter bild som skulle kunna kopplas till välllust, hittade bara bilder som kopplades till sex, hittade dock denna bild på en låga, kanske passionens låga.

En kommentar Lägg till

Kommentera

