Att ge feedback

Det där med feedback kan vara svårt. Men jo då, nu har man som den spontane ledare man nu är, övat på med att ge sin personal lite feedback. Alla vet väl att det skall ges direkt, postivt till person och att den skall vara saklig. Såhär sa jag på hennes mobilsvar;

Hej, NN det är bara Anders, ville bara säga att du såg lite trött ut idag, och ville bara säga att jag är glad att du finns hos oss och att du gör ett bra jobb, hej då!

När jag väl lagt på så tänkte jag faktiskt att det kanske inte lät så bra,  men i all välmening. Dagen därpå får jag följande mail;

Från: NN [mailto:NN@telia.com]
Skickat: den 3 mars 2010 07:26
Till: Anders Lindh
Ämne: tack för omtanken

Hej Anders

Ja jag såg trött ut, jag var osminkad.

Men annars är allt bra, lite mycket nu, men det går bra för jag vet att det finns ett slut. Min dotter sa: mamma du ser alltid så gammal ut utan smink. Vilken tur att ni män alltid ser så bra ut, det är nog som i djurriket ni behöver inte ens smink.

Ha en fortsatt bra vecka

😉 NN

Ooops, om jag kunde stänga min stora trut ibland kanske,  eller tänka till en gång till kanske. Men iaf, det är roligt men svårt  med feedback och kommunikation. Jag kommer iaf att fortsätta med att uppmärksamma mina arbetskamrater på alla vis. Inte bara när det går dåligt eller bra utan även på andra saker.

2 kommentarer Lägg till

Kommentera

