Vem behöver feedback och struktur

on

I världen runt mig finns massor av människor dom är, familj, kollegor, underkonsulter och kunder. Den senaste tiden har saker börjat snurra lite fortare och det är roligt, 2009 var nog året som vi gärna vill glömma?

All teori kring att leda och stödja folk eller förändring, handlar om kommunikation och feedback. Oberoende av vilken grupp man tillhör enligt ovan så kan jag just nu se ett tydligt mönster. Dom kan snabbt indelas i två kategorier, dom som vill ha feedback och struktur och dom som tycker det är jobbigt.

Jag har en grupp som ganska prestigelöst tar till sig och där vi har en mycket bra dialog, Dialogen handlar då inte om att jag har rätt eller tänker rätt hela tiden, utan som sagt en bra dialog.

Sedan har vi en grupp som upplever att jag ger negativ kritik eller inkräktar på ”den konstnärliga friheten” eller upplever att man ”lägger sig i”. Jag som bara med erfarenhet ville hjälpa till och göra bättre.

Now  enought about me, what do you think about me?

I mitt jobb mot kund, vill jag alltid tro att man jobbar med mig för att jag skall tillföra och kanske bidra och inte bara  hålla med. Hoppas att man förväntar sig det även i dom andra grupperna?

Jag drar ur detta två slutsatser;

  • Titta inte bara på vad som skall utvecklas eller förändras utan också titta på hur det på bästa sätt kan kommuniceras?
  • Sök feedback kring mig själv, vad tycker folk om mitt beteende igentligen?
Kommentera

