Att bli rik V 2.0

En av mina kollegor har vid flera tillfällen sagt att hon är trött på att man kallar saker 2.0 så då använder jag väl det utrycket. ”Hur blir jag rik?” är oxå rubriken på ett inlägg på denna blogg som får  mycket besökare återkommande vecka för vecka. Det måste väl betyda att det är en fråga man gärna ställer på Google. Länkarna som dyker upp i en sådan slagning handlar i princip om pengar. Bodil Jönsson skrev en bok för drygt tio är sedan, ”Tio tankar om tid”  som redan blivit en klassiker.

Jag har under senaste året fått omvärdera ett antal saker. Det har för mig betytt att jag fått fundera över;

  • Vad är det som är viktigt?
  • Vad är att vara rik?

För mig har rikedom blivit lika med tid. Tid att göra det jag tycker är roligt. Tid att vara med dom som jag tycker det är viktigt att vara med och som ger mig energi? Tid att göra saker nu, det finns inget sen.

Kort sagt, att ha tid, är riktig rikedom V2.0 för mig.

Kommentera

