Ledarskap 2.0

Nu är det dax att uppgradera sitt ledarskap. Kraven från mina medarbetare hårdnar. Förväntningarna på vad som skall hända ökar. Kunden säger, överaska mig?

Fokus i mitt ledarskap just nu är inte att utveckla mig själv inte heller mina medarbetare, administrationen gör jag allt för att hålla på ett minimum. Ja, jag är glad för att jag har ett fungerande ”backoffice”! Kalendern börjar nu boka sig mot V42 och framåt. Jag tänkte på begäran, delta i ett större evenemang som heter Sundsvall42.

Men jag gör ju allt som står i läroboken? Jag har till och med funderat på att delta i både ”Cuddleparty” för att inte fundera på mitt senaste erbjudande som dök upp i min mail, cit. ”Kurser i naturligt ledarskap respektive Medveten närvaro” det sista erbjudandet kopplat till att arbeta med hästar.

Nej jag är inte skeptisk, funderar bara på kopplingen mellan vad jag som chef har för behov och vad jag som ägare är beredd att investera i. Kan jag mäta effekten av detta?

Kvar i min roll står att jobba med utveckling av verksamheten. Jag är glad att jag nu har så många kundkontakter i luften så att dom talar om för mig vad jag skall utveckla och leverera. Min senaste förfrågan handlar om ämnet ”innovation”. Eller jag kanske skall göra som min kollega i branchen sa till mig igår, cit. kör lite trolleri!

En kommentar Lägg till

Kommentera

