Talang och/eller förebild

Jag har två bloggar igång samtidigt, en som jag skriver på för mitt regionala arbete i östergötland www.affarsliv.com en lokal nyhets sight var syfte är att främja lokalt näringsliv samtidigt som den stödjer utveckling av regionen,  och en som jag skriver på här.

De just nu mest besökta artiklarna på min blogg här handlar om att vara en talang, jag vägrar dock tro att det handlar om en koppling till TV programmet på TV4, utan faktiskt är ett utryck för ett intresse och en vilja folk har att bli och vara en talang. En tjej som har lite tankar och åsikter om att vara förebild kan du läsa här.

Att vara en talang handlar inte bara om förmågor och drivkrafter, det handlar lika mycket om att vara förebild. Genom att vara förebild tror jag att många människor och kommer att betrakta dig eller mig som en talang.

Vad betyder då talang;

Att inte gå före i kön i pressbyrån, att inte sko sig på andras bekostnad, att inte visa empati eller omtanke om andra, att inte visa respekt för sig själv utan göra saker som man igentligen inte vill göra, Att inte säga upp sig från sitt arbete fast man tycker att det är helt fel att jobba där, att inte visa vad jag tänker och känner, att bry sig inte bara om sina egna barn utan även andras.

Om man gör eller gjort några av dessa saker har man i mina ögon visat på att man är en talang.

2 kommentarer Lägg till

Kommentera

