AC/DC och att utveckla en verksamhet

I torsdags kväll tror jag att jag fick en av dom största musikupplevelser som man just nu kan få. Jag och min som Kalle var på AC/DC konsert på Stockholms Stadio. Vad man efter konserten skriver i SVD, säger sitt.

Att fyra gubbar, med en bas,  två gitarrer och trummor kan få 32000 människor att börja gunga är helt fantastiskt. Fyra accord och samma trumtempo hela tiden.  Att dom gör samma sak sedan 1973 och i princip låter likadant sedan 1973 är oxå helt otroligt. Publiken är oxå blandad dvs från 12 till 75 år.

Två slutsatser för mig som företagare och ledare är;

  • Gör det du är bäst på och håll dig till det!
  • Leverera det du gör på ett sätt så att kunden aldrig glömmer det!
Kommentera

