Årets bästa PR kampanj

Halva republikanska föreningen är nu mera hängivna royalister, eller vad tror du? Om det på något sätt lyckats undgå att vi under helgen sett ett av sveriges mest välregisserade evenemang någonsin. Hovet med stöd av SVT gjorde troligtvis årtiondets bästa reklamkampanj, för en mycket kritiserad produkt/tjänst.

Ur ett affärsutvecklingsperspektiv kommer detta att vara ett skolexempel på hur man genom personalisering skapar relation till en produkt eller tjänst. VIll du se vad jag menar konkret tycker jag att du skall titta på detta klipp , som är den konsert som gjordes kvällen före bröllopet. 46% av chefer i svenskt närlingsliv tror inte att det kommer att ha någon verkan på exporten. Det som jag tror denna typ av evenemang har som effekt är i allafall att den föder stolthet och glädje. Att temat oxå har varit kärlek och omtanke ärä inte heller fel.

Om någon undrar så är jag royalist, satt bänkad mellan kl 1500 och 0100 bröllopsdagen, med vissa självklara avbrott. Till saken hör att jag själv har en gammal relation till kungens eget regement Kungliga svea livgarde.

Den PR byrå som använts till detta borde enligt mig ha en given kund i BP?

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s