Jag och Bingo

edrive är volvos senaste giv kring att sälja moderna bilar med vettig bränslekonomi och låg miljöpåverkan. När jag behöver lite nya intryck så händer det att jag läser Aftonbladet, ja jag erkänner. I detta fall över mobilen och RSS. Döm om min förvåning då jag får upp en artikel där Bingo får möjlighet att berätta om hur nöjd han är med sin nya XC 60, och den service han får via Upplandsmotor.

Jag tror att marknadsavdelningen på Upplands motor gör vågen just nu, samtidigt som en annan fråga dyker upp i mitt huvud. Ja, det är dax för oss att titta på en ny familjebil, om jag nu skall köpa en ny bil skall jag då välja samma bil som Bingo Rimer, (känd svensk flickfotograf)?

Det finns en stor utmaning för alla företag att välja rätt partner när man positionerar sina produkter. Men å andra sidan så kanske inte denna ”annons”, var riktad till mig. Dvs jag tillhör inte målgruppen som lätt överviktig vit medelålders man. Denna ”annons” eller artikel var nog riktad till besökarna på Stockholm finest?

PS. Vid en vidare slagning på webben så är detta faktiskt inte en artikel i tidningen utan en annonsbilaga från Volvo, men det såg man inte i mobilen? Min första bil var en volvo 142.

Kommentera

