Litar du på din leverantör?

DN gör idag en gallup där man frågar om vi litar på vårt telefonbolag. Bland ca 4500 svarande så säger, 80% att man inte litar på sin leveratör. Jaja, nu vet jag att det är opportunt att klanka ner på sin operatör på samma sätt som sitt energibolag eller sin leverantör av transporttjänster (läs SJ, SL), men iallafall…

Min första tanke är att man som operatör har tur att man har en tjänst som kunden behöver, att man har avtal som gör att kunden inte kan byta leverantör, att man har ”agenter” dvs företag som säljer åt sig. På toppen av detta en volymmarknad där den lilla kunden inte syns.

Nej, den leverantör som först kommer på idéen om att skapa relation med sina kunder tror jag vinner! Den som först hittar en hög flexibilitet i avtalen vinner. Den som kan ge mig en hög anpassning av sina tjänster vinner. Den som kan koppla samman alla tjänster på ett bra sätt vinner.

Välkommen in i 2000-talet, och framtidens nya affärer, där kunden är viktigast.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s