Ännu en powerpoint presentation

Jag är just nu inblandad i framtagandet av vårt företags nya webb. Orsaken till att vi vill ha en ny är att den efter några år blivit både spretig och otydlig. Idag väcktes frågan om att vi måste ta fram en ny grafisk profil. Ja just det powerpoint och wordmallar med typsnitt och loggor…

Mina tankar gled snabbt iväg till att träffa en AD och Copy på någon byrå, och där såg jag de sista måndernas vinst flyga ut genom fönstret. Samtidigt som jag skulle svara på ett antal frågor kring vilken känsla vi vill förmedla, vilken upplevelse som mina kunder skall ha i mötet med oss?

Nej, jag släppte tanken och kom att tänka på att det handlar ju om kommunikation och inget annat.  Jag hittade istället en kille som jag tycker ha koll på presentationsteknik. Klicka på detta youtube klipp och luta dig tillbaka och fundera en stund på hur du vill att ditt företag och dina kollegor skall visa upp sig för dina kunder?

Killen är svensk och heter David Phillips, mycket nöje!

Kommentera

