Ni har säkert något annat viktigt att göra

Nu är det fullt i kalendern för dom flesta av oss. Att vi nu ser en annan konjunktur än för ett år sedan är klart. Utmaningen har under perioden varit att hålla alla kontakter vid liv samtidigt som antalet kontakter måste öka. Den fortsatta utmaningen är självklart att bibehålla de ökade antalet kontakter även nu!

Idag ringer en kund som vi jobbat med under ca 2 år, återkommande nu. Jag svarar sittande i bilen och ber att få återkomma när jag är åter på kontoret om ca 1 timma. När jag som vanligt stormar in på kontoret för att störa mina kollegor glömmer jag självklart bort att ringa tillbaka.

 Hur som helst jag ringer upp och inleder mitt samtal med att säga;

– Detta var nog den långsta timmen denna dag, jag är ledsen för att det dröjde! Repliken kommer blixtsnabbt;

– JA, du har säkert viktigare saker att hålla på med!  Ooopps, tänker jag,  samtidigt som jag får ett skratt i örat.

I detta skede är jag oerhört glad för att vi har den relation vi har som gör att denna typ av situation kan hanteras i positiv anda.  Ja, vi fick en kompletterande order och relationen rullar vidare! Detta stundade dock till eftertanke i mitt eget huvud.

Kommentera

