Vad är mångfald igentligen

Jag har lovat mig själv att inte skriva om politik på min blogg, men jag tycker inte att mångfald är politik? Idag fick jag ett sms från en av mina leverantörer, det lät som följer;

Dina bokstäver är latiska, dina siffror är arabiska, din demokrati är grekisk, din pizza är italiensk, din kebab är turkisk, din alkohol uppfanns av en iranier och du älskar att åka till Thailand. Din favoritrappare har afrikanskt påbrå, han den roliga killen på TV är kurd. Många av våra företag driv och är utvecklade av entrepenörer som inte är födda av svenska föräldrar och som står för ett starkt affärsmannaskap.

Michael Tornving, fick inte behålla jobbet på SVT för att han cit. ”följde sin moraliska kompass, och de borde jag inte gjort”, jag har här valt att följa hans goda exemplet.

 Begreppet mångfald innehåller inte bara etnisitet men just nu kanske man kan fundera på vad vi fått genom mångfald?

En kommentar Lägg till

  1. Mats Hultberg skriver:

    ”All bildning står på ofri grund till slutet, blott barbariet var en gång fosterländskt.” (Esaias Tegnér)

Kommentera

