Sist på Facebook

Ibland är man inte snabb. Jag kunde nog aldrig hitta skälet till att vara på facebook. Det verkar som om man måste göra en film kring företeelsen innan jag skulle fatta att jag skulle vara där? Frågan är bara vad jag skall ha det till? Jag har ju redan twitter, webbsida, linkedin och kör två bloggar?

Kanske kan använda det när det jag borde göra är för tråkigt? Jag kanske kan ha lite koll på vad mina ungar gör på Facebook, men å andra sidan dom vet nog hur man gör för att säkerställa att pappa inte kan se, om dom vill?

Några av mina kollegor säger att tricket nu är att koppla samman dom. Jo då, jag har redan upptäkt det när min tidigare kollega svarar på ett twitterflöde på min Linkedin sida. Hur coolt som helst. En tjej som på sin blogg har koll på detta heter Charlotte, är övertygad om att hon har rätt!

Eller som en annan kollega sa;

Michael skrev:

”Så – då var *alla* med.. :-)”

5 kommentarer Lägg till

  1. charlotte skriver:

    Man måste inte vara överallt, minns att du inte hinner andas all luft Anders;) Fokus även här! Men koppla ihop är en bra strategi. Låt 1+1 bli tre.

    1. Anders Lindh skriver:

      Ja men bara lite luft till ;-). Är det inte så att den som andats mest luft när han dör vinner? (ett skämt)!
      Du har helt rätt, jag skall som sagt bara fundera på vad jag gör på Facebook? Kanske skall lyssna på en ny föreläsning på webben istället, http://www.ted.com är ett höjdarställe!

      1. Jakob skriver:

        försökte hitta dig på fejjan. utan framgång dock. du är osocial på sociala medier – det är ju lite innovativt 😉

      2. Anders Lindh skriver:

        Jo då, att vara sist kan oxå vara innovation ;-), en kollega till mig utryckte detta så bara. Bara för att det finns en massa luft så kan man inte andas in all luft. Jag har nu hittat en anledning till Facebook, nämligen att hålla lite koll på mina ungar men oxå att knyta kontakter i nätverk som varit vilande under lång tid 😉

  2. Alizia skriver:

    Det går, tro mig 😛

Kommentera

