Är vi trygghetsknarkare allihop

Vi lever i en värld fylld av förväntningar och upplevelser, vi utsätts oxå för förändrade förutsättningar i en aldrig sinande ström. Det betyder att man som människa måste fundera över sina val. Jag tror oxå att man alltid har ett val.

I en dialog som pågått fick jag idag ett besked, där jag drog slutsatsen att man valt att fortsätta att knarka vidare, dvs göra det som känns tryggt och säkert.

I mitt arbete så möter jag ofta människor som skyller på någon annan eller att ”om det bara vore såhär….” Det enda vi vet är att det aldrig blir som det varit.

Våga något för att vinna, vi lever i ett samhälle där möjligheterna är oännliga med just nu en av de lägsta årsarbetstiderna i världen? Jag vill gärna tro att det finns entrepenörer som är anställda i organisationer och företag. Utmaningen är kanske att fundera över vad jag igentligen tycker är roligast och som ger mig energi, eller kanske kan lära mig något nytt?

Jag har nog aldrig vuxit så mycket som när jag ger mig ut i nya saker eller i okända saker.

Ett konkret tips. När du nästa gång är på en fest, sök upp den grupp av människor som du vet att står längst ifrån och börja umgås med dom. Kolla vad som händer, du kommer att lära dig saker som du aldrig trodde var möjligt!

För mig som gärna tar plats och låter en del betyder det att gå till det hörn där det inte låter mest!

Kommentera

