Har utbildning någon verkan?

on

Har utbildning av medarbetare och chefer någon verkan, eller är det andra saker som har betydelse? Dan Pink är killen som var talskrivare för Al Gore men som sedan blev författare och föreläsare. Han har dom senaste åren givit ut ett flertal böcker kring management och motivation.

Då våra tv-kanaler inte har något intressant att erbjuda så har jag börjat titta på kunskapskanalen. Mina barn påstår att skälet är att jag börjat bli ”gubbe”, men jag tvivlar… Hur som helst, Detta klipp från http://www.ted.com , sändes i söndags kväll på SVTplay och gav mig en påminnelse om hur vi fungera på arbetsplatsen.

Funderar just nu på vilket mod som krävs för att landa i denna tanke i sättet att leda en verksamhet?

Eller är det så att motivation är allt?

Kommentera

