Ge 100%

De senaste två veckorna har jag besökt halva Sverige tillsammans med en kund. Ett roligt sätt att jobba då jag i mitt arbete oftast får jobba själv, i detta fall tillsammans med min beställare.  Ett av det viktigaste skälen till att jag fick uppdraget var att jag ”man”. Kändes så där, fast ändå inte….  Till saken hör att det är en kvinna som gjorde beställningen. Utmaningen är att för mig som tröttnar fort att vid upprepade tillfällen leverera samma sak. Jag är glad för att det finns människor som inte har något problem med detta, bara det inte är jag ;-.

Om din egen drivkraft är att lära dig nya saker så rekommenderar jag starkt att resa. Man kan t ex få läras sig hur stor marknaden för elskåp är i sverige, något man inte hade en aning om tidigare. Det handlar om att prata med människor….

Resandet behöver inte vara utomlands utan det räcker med att vara i olika landsändar så kan man uppleva att det som är svenskt skiftar starkt.

Det känns skönt att bli påmind om detta för mig som idag etablerad är stockholmare, även om jag är inflyttad. Att uppleva en annan ”klockfrekvens” när man är någon annanstans är en skön känsla, allt behöver inte gå så fort. En av veckans lärdomar var då också att vara vald för att man är man, till saken hör att den målgrupp jag fick jobba med var äldre män och då förstod jag valet. Fast då äldre än jag själv är, trots att jag i år går in i andra halvlek.

Avslutade också denna vecka med att ha ett arbetsmöte med kund inför ett framtida uppdrag. När jag står i korridoren och tittar på anslagstavlan så fastnar blicken på ett anslag med ovanstående format och innehåll.

Okej, så kan man ju också förhålla sig, frågan är hur många procent av oss som faktiskt tänker eller gör så? Samtidigt som man kanske undrar varför det inte händer något eller är missnöjd med sin situation?

En kommentar Lägg till

Kommentera

