Blir man inte trött på sig själv?

Max Söderpalm är en kille som jag sedan ca 2 år prenumererar på nyhetsbrev ifrån , han är ett exempel på en outtröttlig man.  Han trummar samma budskap år ut och år in. 

Jag får dom på söndagkvällen så jag hinner faktiskt läsa dom innan det är måndag.  Detta nyhetsbrev handlar om hur jag skall utveckla min säljförmåga. Nu marknadsför han en ny bok med vidhängande seminarie som heter ”Tvärtom” , där han oxå har en blogg.  Det handlar mycket om hur man blir lycklig, rik och därigenom framgångsrik.

Det som är fördelen med att vara outtröttlig i sitt budskap som företag är att man inte blir otydlig i vad man gör därför man gör bara denna sak.

Det stundar mig till lite eftertanke, men samtidigt så känner jag att det kanske inte är jag?

 Jag funderar på om det kan ge andra fördelar?  Får man mer tid att göra det som är roligare, t ex, Baka surdegsbröd, köra motorcykel, åka skidor, umgås med sina familj eller kanske bygga en snöslunga av en V8. Men jag tror inte det.

För mig är det så att jag aldrig vaknat på morgonen och känt att jag är trött på det jag gör eller på mig själv…Ja, nu ljuger jag nog ;-), Självklart finns det tillfällen men för mig handlar det då om att jag inte har den energi som jag önskar att jag skulle ha för det jag skall uträtta.

Då bör man fundera på vad som ger en energi, och för mig är det att få göra nya saker. Även i mitt arbete.  Utmaningen som alltid följer mig är att förklara för mina kunder och andra vad jag/vi håller på med. Om jag blir lyckligare av att fokusera eller mera framgångsrik får väl någon annan värdera!

Henrik en av dom som nu jobbar i Mongara Värmland skriver på sin blogg om att vara nyanserad. Man kan ju fundera på om man är mera seriös om man är nyanserad eller om det inte finns något samband?

PS. JA, jag tycker fortfarande att Max brev är bra, dom ger mig iaf en annan tanke än min egen!

En kommentar Lägg till

Kommentera

