Det bästa som hänt denna vecka

Snön faller igen….. (2 ggr kvar sedan är det vår),  men nu är iaf pannan lagad i huset där familjen bor. Kan dock inte låta bli att skänka en tanke till dom familjer i Japan som just nu inte har varken värme eller mat, med ett väder som just nu är samma som här? Funderar på hur jag skulle kunna stödja dom på bästa sätt?

För mig så kände jag i början av veckan att jag just nu inte hade tillräckligt med tillflöde av energi till mig själv, så vad göra?

Energin, kom oxå när jag fick in följande bild från en kollega, ett annat sätt att beskriva sociala media;

Efter två nätverksträffar så har helt plötsligt min egen energibalans återställts.

Det häftigaste nätverksmötet var dock ett möte som initialt handlade om att berätta sina egna historier och därefter bygga formerna för hur nätverket skall arbete. Grundaren till detta nätverk har just nu påvisat detta med ett spännande val av deltagare. För dig som är tvivlare och trött på nätverk kan jag bara säga att detta var något helt annat! Dom historier som berättades runt bordet var av en kaliber och med en för mig sällan skådad kraft. Formatet kan närmast beskrivas som en ”Unconference”. En form som jag läste i en artikel för några dagar sedan

Mycket av mina tankar kretsar just nu kring något som jag bloggat om tidigare  nämligen vad som händer när man korsar olika branscher och varumärken? 

Jag ser med spänning fram mot nästa tillfälle och effekten av vår gemensamma framtagning av form och mål. Jag har därmed svarat på den fråga som dom flesta borde ställa sig; Vad var det bästa som hänt denna vecka? Jag tänker inte berätta för min fru att detta var exakt det som stod i mitt horoskop som hon läste upp för mig i slutet av förra veckan.

Vill också puffa för en kollega till mig som just börjat blogga. Gå gärna in och titta på hans blogg där han skriver om ett för mig spännande ämne!

En kommentar Lägg till

  1. Pia Löfving Broberg skriver:

    Hej Anders,

    När jag tappar sugen / inspiration så läser jag din blogg 🙂 Tack för den!
    Hoppas vi hörs/ses snart.

    Trevlig helg!
    Pia Löfving Broberg

Kommentera

