Mitt liv som nej-sägare

on

Ja, det är ju roligare att säga ja! Så rubriken känns inte som jag men iaf…. Hur som helst så har jag nu landat i ett antal situationer där jag måste bestämma mig för att säga nej till olika saker.  Det handlar om allt från samarbeten till konkreta  förfrågningar.

Utgångspunkten just nu är en plan konstruerad på köksbordet hemma. Planen handlar om pågående utvecklingsprojekt (ca 20 st)i mitt jobb, kriterier för prioritering, och sist men inte minst status, dvs hur långt har vi kommit respektive utvecklingsprojekt.  

Men jag kanske måste tänka lite som min son;

Jag har fått en bok att läsa i läxa i svenskan, det är en skit trist fantacy bok! Jag har läst 17 sidor nu, men dom säger att den blir bättre efter 70 sidor.

Den stora utmaningen är nu att bestämma vad som är roligast och vad som också ger intäkter på kort sikt.

PS. Tack Walle för ännu en rubrik att skriva om ;-).

2 kommentarer Lägg till

  1. Krister skriver:

    Så rätt, så rätt. Jag hatar Ja-sägare. Säger min chef Nej så säger jag också Nej, det gäller att vara självständig….

    /krister

    1. Anders Lindh skriver:

      F-n Krister, det känns som om vi skall defeniera begrepper självständig lite tydligare;-)

Kommentera

