Är detta varumärket kring Astrid Lindgren?

on

Att man är det man ser är ett känt faktum. I helgen åkte jag in mot stan tillsammans med familjen för att fika lite. Jag blir hastigt omkörd av en pärlemovit BMW i miljonklassen, med loggan ”Astrid Lindgren Memorial Award”  på hela sidan. Är inte helt säker på att den bilen speglar Astrids bild av verkligheten?

 Man kan dra en parallell till den vvs firma som jag låg bakom på väg till jobbet idag. På bilen fanns kvalitetssäkring och behörighets loggor. Det enda felet var kanske att bilen var totalt nerrostad. Ett annat sätt att tänka trovärdighet?

I förra veckan deltog vi ett lyckat event i Karlskrona  där temat var att överleva sitt varumärke i sociala media. Det handlade inte bara om logga och flashiga filmer, det handlade lika mycket om vad vi gör och vilka beteenden vi väljer för oss som jobbar i verksamheten.

Frågan är var kompassnålen står och i vilken riktning?

Annonser

2 kommentarer Lägg till

  1. Klockrena exempel på hur varumärkestänk fungerar, och i detta fall inte fungerar utan genomtänkt tanke! Tack för ett bra inlägg! Vi ses,
    Inger

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s