Från entreprenör till social entrepenör

Percy Barnevik har ångrar en sak kring sina tidigare pensioner.

Att jag betalade tillbaka en del av pengarna. Då tyckte jag inte att jag behövde så mycket pengar, men de hade varit bra att ha nu

,säger Barnevik till Sidas tidning OmVärlden, enligt di.se. Av ca 930 milj lämnade han tillbaka 540 milj.

Nu använder jag min 40-åriga erfarenhet från näringslivet till att göra något annat. Redan innan jag fick pensionen för att satsa pengar och engagemang på de fattiga. Att det blev just Indien var mer än tillfällighet,

 Barnevik driver sedan tio år organisationen Hand in Hand International, som med uppbackning av Världsbanken, Radiohjälpen, privatpersoner, stiftelser och diverse företag arbetar för att höja levnadsstandarden i tredje världen.

Ännu en förebild i det han gör idag! Var är alla dom andra som gjort sin exit?  Är det inte lite payback time?

Eller är det bara så att när f-n blir gammal så blir han religiös?

Kommentera

