Ett annat sätt att starta en måndag

Ganska upprymd av min egen förträfflighet så äntrar jag kontoret denna måndag morgon.  Det är i alla fall ett sätt att starta veckan. Det jag igentligen tänker är att det är inte så långt kvar till semestern och föresten så är det kort vecka denna vecka.

När jag kommer in får jag i handen ett kuvert med en handskriven adress. JA,  jag vet det är det bästa knepet som finns för att få en kund att öppna ett ”erbjudande”.

 

Brevet kommer från en privat vårdgivare som erbjuder mig möjligheten till att upptäcka cancer och hjärt och kärlssjukdomar i ett tidigt skede.  Jag vet att dom säljer sina tjänster. Smaken jag får i munnen är samma som jag får när jag hör talas om hur man genom att tala om för pensionärer hur mycket inbrott det är i det område dom bor i, samtidigt som man säljer larm och gallergrindar. I min värld så handlar det om att fundera över vad man gör som företag när man säljer.

Att medvetet skapa och bibehålla goda relationer med ett kommersiellt syfte.

Ett annat exempel kring denna företeelse kan du läsa om här. Ibland får man en hård påminnelse om sin förgänglighet. Vill speciellt tacka Vegatus AB som företag för denna påminnelse, som både är positiv och negativ. På toppen av detta så läser jag Unni Drugges Twitter och hittar ett inlägg, där det står;

Det är för många lönnfeta/överviktiga män i offentligheten. Unga män kan tro att det är ok.

Nu kanske det är dax att ta sin egen profil på allvar om inte annat då det handlar om att vara förebild?

2 kommentarer Lägg till

Kommentera

