Läs något djävligt komplicerat

Angry bird, ja jag har spelat det spelet och jag är inte ensam om det. Sist var när jag satt och väntade på tåget då får man ju tid att göra massor av saker, även när det inte är snökaos. Begreppet omnikommuniktion är det man pratar om när det handlar om att driva verksamhet via appar. Min fd kollega Mats skriver om denna företeelse på sin blogg.

Det finns en skröna om Henrik Svanberg, det finns säkert fler men iaf…. Han fick frågan om vad våra framtida studenter skall läsa på högskolor och universitet. Svaret kom snabbt;

Det spelar ingen roll vad dom läser bara dom läser något som är mycket svårt och komplicerat.

Okej, för några år sedan skulle alla ungar jobba med mediaproduktioner. Är det så att vi nu kommer att få en massa app programmerare? I konkurrens med en världsmarknad tror jag att vi måste kunna göra svårare saker än att programmera appar, iaf om vi vill bli konkurrenskraftiga?

Kommentera

