Semester och sommarlista

Kan man ta semester från en blogg? Jag tänkte göra det? På mitt jobb så brukar vi upprätta det som kallas en ”sommarlista”. Sommarlistan innehåller saker som vi gör för att förbereda höstens aktiviteter. Aktiviteterna på listan görs när semestrar går om lott i verksamheten.

Med en vecka kvar till semestern så tänkte jag i år göra en egen sommarlista den ser ut på följande sätt;

Jobba lite i trädgården, gå eller springa varje dag, laga en bra GI-frukost varje dag, gå till marknaden och köpa grönsaker, bröd och fisk, måla om ett skåp, hämta MG´n från ”vinterförvaring”, bada med ungarna, spela fotboll med Kalle, röka cigarr på altanen i skymmningen, måla några fönsterbågar, umgås med min fru, gå eller springa varje dag, inte skriva något i min blogg, grilla, renovera en hall på övervåningen, skruva på jeepen,  inte vara på FB, dricka tinto de verano.

Men framförallt fundera på vad jag har lust med när jag vaknar!

Ha en skön sommar!

2 kommentarer Lägg till

  1. Låter som en fantastisk aktivitetslista! Förutom att skriva några inlägg på Facebook tänker jag också avhålla mig från långa utläggningar om ”rätt & fel” ”moral & omoral”… Det blir ”kul & roligt” på agendan utan inbördes värdering och prioritering. Ha en bra sommar ”bloggare Anders”! Vi hörs bara under ”den eviga ledigheten…”

Kommentera

