Död eller ära?

on

Solen går lågt, det luktar höst…. Termometern pendlar mellan +22 till +12, det växlar mellan regn och sol hela tiden. När jag slår på tv´n efter 5 veckors riktig semester hade vi börskaos och  finanskris i Sverige, regeringen väljer att dra tillbaka sina löften mht till det instabila läget. Ett enkelt sätt att klara sig ur en stundande regeringskris kanske?

Styrelsen i SAAB toppade med att höja sina arvoden med 600 %, otur när man tänkte eller…

Första veckan, två dagar intern kickoff, med goda samtal med kamraterna cit, Liselotte ”Om rädslan styr så blir det en broms”. ”Om du hade en superkraft, vilken skulle det vara?”, cit Henrik

Se in i framtiden kanske?

Startmöte med våra konsulter/partners för att hitta formen för säljarbetet under hösten, kändes bra med rätt fokus. Nu skall det bara göras också? Blandar upp detta med lite mötesbokningar, telefonsamtal kring samarbeten och coachsamtal. Hinner träna tre ggr denna vecka, hoppas jag kan hålla i det? Tittar på min nästa vecka och ser en matta av möten och leveranser, ja det är ju så det skall se ut? Man kan fundera lite på vad Stefan skriver i sin blogg?

Jag gillar hösten (är ju född då), på något vis sjunker tempot en stund vilket ger mig möjlighet att tänka, inte bara göra saker. Ser fram mot en höst med bra saker så som nya möten och kontakter.

Jag väljer dock fortfarande att tro på ”Död eller Ära”, och det handlar inte om kamp utan att framtiden ligger alltid i mina egna händer och vad jag väljer att göra eller inte göra?

PS. Kändes som att jag avslutade veckan redan igår faktiskt med att se ”I ljuset av Cornelius” med Jack vreesvijk och Hans-Erik Djupvik, på Mosebacke kanon!!! Jack Vreeswijk – Rosenblad, Rosenblad

Kommentera

