Pensionsförsäkring eller kravbananer

Vissa möten man har ville man helst slippa, eller hur? För mig handlar det om dom möten som handlar om att titta bakåt eller att försöka städa upp sådant som inte blev åtgärdat tidigare. I väntan på detta väljer jag att fundera på vad som är viktigt kring sitt arbete.

Ibland försöker jag att betrakta det som ”bara ett jobb”, med det är precis som jag upplever läraryrket, det är inte bara ett jobb. Jag är just inne i ett jobb där vi tillsammans med kund skapar en dialog kring värderingar och värdegrundsutveckling.

I dialogen med dom som jobbar där upptäcker vi snart att det i många fall handlar om kommunikation, inte helt ovanligt. Att man upplever att man i många fall inte får feedback på om man gör rätt eller fel.  Jag tror faktiskt ibland att man kan ösa hur mycket feedback på folk som helst, och man upplever trots detta att man inte får någon.

Hur som helst så är det dax för oss att våga prata med varandra om vad vi gör och får göra, och då inte bara chef till medarbetare.

Ett exempel kommunikation är när en tidigare kollega ringer in. Jag tror att det faktiskt handlar om förväntningar på varandra i kombination med återkoppling. Man kan fundera på vad som är viktigast, min egen pensionsförsäkring, eller att vi har kravbananer på kontoret?

Jag funderar just nu på vad som är viktigast för mig, pensionsförsäkring eller kravbananer?

PS. Just nu har jag klippt in lite länkar till egna tidigare blogginlägg i detta inlägg, har du en idé på ett tema för mig?

 Tveka inte att kommentera ställ en fråga eller ge mig ett påstående att bita i!

Kommentera

