Om dom inte älskar mig…..

….så skall dom i allafall hata mig, är det någon som sagt, i ljuset av att inte lämna någon oberörd. I flocken av coacher och andra som vill utveckla oss har det länge surrats mycket om att bygga ”personligt varumärke”. Jag funderar lite på vad det betyder för mig själv.

Min tanke landar snabbt i världen av sociala medier och bloggar. Kollar min wordpress blogg för att se hur dom som hamnar i min blogg faktiskt hamnar där. Några har kommit via Google och då via följande sökord;

nej, bamse, mångfald, japansk tecken mod, pärlemovit bmw.

Känns faktiskt inte som om dom letade efter mig, eller det jag skriver om;-) Tror att det faktiskt handlade mer om att hitta sysselsättning till sina barn, tema för en ny tatuering eller en ny flashig bil. Ja, någon sökte faktiskt på mitt namn, å andra sidan finns det ju några i sverige som heter samma sak som jag. Via wikipedia finns ingen beskrivning på ordet personligt varumärke, men för ordet varumärke får man följande svar.

Ett varumärke är ett namn, en symbol eller ett tecken, som används för att identifiera produkter eller tjänster. Varumärken är en typ av immateriell tillgång.

För mig är det en kombination av behovet att uttrycka vad jag tänker i text i min blogg. Dvs en uppvärmning inför den bok som ännu inte skrivits.  I kombination med att få testa mina tankar mot andra, dvs utveckling av mig själv.

En tjej som jag tycker uppvisar ett bra personligt varumärke ser du på denna blogg;-)

Personligt varumärke, är det till för mig själv eller för min omgivning, eller handlar det bara om att försöka styra våra avtryck som vi gör?

En kommentar Lägg till

Kommentera

