In i molnet bara.

Ja, nu skall vi bli 2011, eller kanske borde varit tidigare. Vi låter nu våra kontor runt i landet ha tillgång till gemensam plattform och tjänster i ”molnet”. Vi väljer väl en leverantör som verkar vara seriös och kanske inte så stor. Jag tror trots allt på att välja en leverantör där man kan vara ganska stor isf att vara en liten kund hos en stor leverantör.

Efter att jag nu sagt ja till avtal och tjänster i dialog med en både trovärdig och enkel leverantör så skall han snarast skicka över ett mail. Då kommer följande Tweet;

Min mail ligger nere, jag skickar så snart det är i luften igen.

Funderar över hur mycket otur man kan ha som säljare? Funderar oxå på mitt val av leverantör…hmmmm. Kort därpå kommer nästa Tweet;

Det var inte mailen, det var min dator som gjorde ett skutt.

Okej, jag fortsätter väl att följa min leverantör via Twitter, och då kommer nästa Tweet;

Mailen är just nu död. Jag är i chock. Jag mailar, det är just det jag gör på jobbet, mailar. Vad skall jag göra nu? Paralyserad!
Killen måste vara född på 80-talet ;-). Det där med sociala media ger ju trots allt en ytterligare dimension till relationen mellan kund och leverantör. Denna vecka så skall vi enligt löfte vara i luften, hoppas det går lite bättre än vad Liselotte skriver om när hon reflekterar över att ha en affärsrelation?
Kommentera

