Det är nu det börjar

Jaha, några dagars konferens på Mallis, Inom kort kommer ”tapaskomat” att släppa. Man landar i verkligheten, och kanske tänker. Här hemma ser det ut precis som när jag åkte, kanske lite mer frost på morgonen. I början av veckan bad arrangören Svensk Bensinhandel alla deltagare att ta med sig minst 2 saker från konferensen. Jag antar oxå självklart denna utmaning. Jag vill därför citera en av leverantörerna som vi lyssnade till under konferensen.  

Om du säljer två biltvätter mer per dag kan du åka sportbil till jobbet.

Det är bara ett problem, jag har ingen biltvätt….Nej då, jag tänker såhär. Att i kraft av att förflytta mina ekonomiska nyckeltal till konkreta saker som jag kan göra så ger det resultat.

Min andra tanke var, kraften i att jobba gärnsöverskridande. Dvs, man kanske inte i alla lägen kan betrakta andra leverantörer i en branch som komkurrenter. Det finns tillfällen där vi kanske gemensamt måste utbyta erfarenheter för en långsiktigt hållbar utveckling i en branch.  

Så då gör vi väl så då.

PS. Efter en veckas tapasfrossa är det inte utan att man längtar till rotmos och fläsklägg eller till en bra viltgryta.

Kommentera

