Julbrev #1 Inget nytt, bara slutföra

Jag frågar Annacarin som är min kollega;

Om jag skriver en hashtagg i rubrikfältet i en RSS från min blogg hur ser den ut i vårt publiceringssystem på….

Jag hinner inte avslutat frågan, svaret kommer blixtsnabbt från henne;

Å, där slutade jag lyssna!

Vad glad jag blir att hon responderar på vad jag säger. Då vet jag iaf en sak. Att det är nu inte läge för flera nya saker att göra på kontoret, eller kanske skall prata så att folk fattar.

Via en kund som vi jobbar hos till och från, så får jag vid tillfälle följande historia eller replik till livs. Hon är en ganska engagerad och intensiv person, vilket betyder att hon sprider ganska mycket nya idéer kring sig.  Hennes kollegor lade vid tillfälle ett mantra så snart hon visade sig på kontoret;

Inget nytt, bara slutföra det vi har, inget nytt bara slutföra det vi har……

Det betyder klart och tydligt att vi nu som verksamhet inte var mottagliga för några nya kreativa idéer, just nu. Något att tänka på nu när folk förflyttar fokus till glögg och annat julrelaterad verksamhet. Kan väl då tillägga att jag har andra i min omgivning som just nu ber mig att bara avsluta, det vi just håller på med……

Ja, det hinner nog komma något julbrev till före jul, därav denna ivriga numrering i rubriken.

2 kommentarer Lägg till

Kommentera

