Julbrev #3 En tappad röst

on

Jaha ja, igår tappade jag rösten. Till glädje för några och till viss besvikelse för några andra. Jag låter just nu som en korsning mellan Lee Marwin och kråkan i barnboken ”Mamma MU”. Mina barns stora favorit var när jag läste denna bok för dom när dom var små och då tog mig friheten att ”immitera” ovan sagda kråka under högläsning.

I världen av kommunikation så säger forskningen att  kommunikationen består av;

10% – Ord,  30% – Röst , 60% – Kroppspråk

Jag äger jag just nu ett handikapp på 40%. Då tänker jag såhär. Fan va skönt, då kan jag nu lägga 40% av min kapacitet på att lyssna?

Någon av mina vänner säger att hela internet består av återvunna tankar. Jag släpper väl därför en återvunnen tanke kopplat till ledarskap – medarbetarskap och kommunikation för oss som är lite ”arbetslivsintresserade”.

Kvällen kommer nu att läggas på att handla allt som tillhör julen, ja jag har gravat laxen. Du som inte har gjort det kan här få Aki´s recept på ”Full Lax”

  • 1 Laxsida
  • 3 msk råsocker
  • 3 msk Flingsalt
  • 1 tsk grovt krossad vitpeppar (mitt eget tillägg)
  • 1 tsk singelmalt whiskey
  • Hackad dill (går bra med frusen)

Rör ihop socker, salt och whiskey, gnid in blandningen och strö dillen över sidan. Lägg under press i kylen, Ös den med spadet någon gång per dag under tre dagar, och om du lägger in den ikväll så är den garanterat klar till jul!

Om allt går som det skall kommer jag inom kort få läsa Mamma Mu i högläsning igen, i like;-).

Kommentera

