Tillväxt till vad och varför?

on

Under december skrev jag fyra julbrev, som jag valde att publicera i min blogg under december. Trodde kanske att jag led av ADHD? Men för mig var det nog ett uttryck för att jag hade en massa saker i huvudet som måste sorteras ned. Allt ifrån att inte starta något nytt  till att fundera på viktigare saker i livet . Efter nu nästa tre veckors ledighet, en intern kickoff och en pågående förkylning så börjar nog tankarna klarna lite.

Vid en slagning på google, får jag lika många träffar på ordet ”tillväxt” som vi är människor i sverige just nu, dvs ca 9,4 milj.

Vad är då tillväxt för mig?

  • Att få tid att göra andra och kanske för mig själv viktigare saker.
  • Att se flera företag och människor växa med stöd av vad jag och mina kamrater kan bidra med.
  • Att med stöd av våra lokalkontor aktivt delta i regional näringslivsförnyelse, något som är viktigt för oss som land.
  • Att aktivt jobba med innovation, dvs utveckla det jag kan och använda det på ett nytt eller annat sätt.

Bland dom ca 9,4 milj träffar jag får så fastnar jag för en blogg skriven på Kungliga ingengörsvetenskapsakademiens hemsida.

Det kändes skönt att se att mycket av de vi talade om på vår egen kickoff kunde kopplas till detta. Kolla gärna vilka tankar Li i Karlstad och Stefan i Linköping  har kring detta i sina bloggar efter vår gemensamma kickoff.

Den stora utmaningen blir då att slutföra dom saker man startar och kanske jobba  med implementation i dessa ”nya” betydelse – att få rutiner att fungera i vardagsarbetet. Jag tror att det är en förutsättning för tillväxt, vad tror du?

6 kommentarer Lägg till

Kommentera

