Mental kräksjuka

I förra veckan träffade jag ett antal chefer i en utbildning. Vi pratade under en dag om personlig utveckling. Har tidigare berört ämnet i termer av hur man kan tänka.

Med den målbild jag just nu bär med mig kanske jag skulle kalla det, personlig tillväxt. Vi kom in på det där med att förhålla sig till olika saker och att människor förhåller sig till sitt liv på olika sätt.

Nej, jag vet att det kanske inte alla som är arbetslivsengagerade. Men om man nu tillbringar en så stor del av min vakna tid på jobbet borde jag då inte försöka hitta den arbetsplats som ger mig energi?

Å andra sidan så, precis som vi kanske har skyldigheten att stanna hemma för att inte smitta mina kollegor på jobbet, kanske jag borde fundera på om jag smittar mina kamrater med ”mental kräksjuka”?

Min tonnårsdotter visade idag prov på stor personlig tillväxt, detta genom att på sin FB sida lägga en länk till en rappare Ken Ring – Ber en bön .

Det kallar jag tillväxt.

PS. Thomas, tack för det nya ordet du gav mig, ”mental kräksjuka”, jag förstår precis hur beteendet ser ut?

Kommentera

