Drakens år?

on

Enligt den kinesiska kalendern börjar Drakens år idag, dvs det är nyårsafton i Kina. Frågan är vad det betyder?

Den kinesiska draken förknippas med styrka, hälsa, harmoni och tur och de placeras ovanför dörrar och på tak för att skrämma bort demoner och onda andar. Draken är attraktiv, full av vitalitet och styrka men står också för makt och rikedom.

Det där med vad man tror på kan säkert variera för oss. Vissa spår i kaffesump, andra läser inälvor i en abbore.  En av mina kollegor Charlotte avslutade 2011 redan i slutet av november eller iaf väldigt tidigt i december, det kanske var lika bra det då hon beskrev det som ett ”skitår”.

I hennes senaste blogginlägg funderar hon kring sin  upplevelse av Formexmässan. Det handlar om trender men det handlar lika mycket om att få inspiration och intryck. Det finns olika sätt att hitta sin inspiration, om du inte tror på kinesiskt horoskop så kan man kanske tro på Gartner

I mina tankar kring  tillväxt så kan väl jag spontant känna att det är bra att det är drakens år. Denna måndag hämtar jag inspiration genom att lyssna på min tonårsdotters senaste spellista på Spotify.

 

 

Kommentera

