Vilken är din drivkraft, bygg dina mål på dom.

on

Han ringer och på den artiga frågan kring hur det är, säger han;

Nej, det är fan i mej inte så bra just nu.

Omgivningen ger inte den feedback som han vill ha. Han har inte dom strukturer som han behöver på jobbet. Kunderna möter honom inte på sätt som han vill. Han når inte dom resultat han vill.  Om han får feedback så är det feedback från en person som ger feedback på fel saker.

Motivation är en märklig demon. Ena stunden så driver den oss till vad som helst! Andra stunden uteblir den helt. Åtminstone för några av oss?

När samtalet avslutas så säger han till mig.

Jag, trodde ju att du skulle ge mig ett råd som kunde ta mig ur denna känsla.

Jag tänker såhär, ge någon motivation kan man inte göra, man kan bara skapa förutsättningar för motivation.

Glöm inte bort din drivkraft, sätt dina mål utifrån den.

Själv så fick jag en målbild av honom. Ett par nya lurar till min telefon. Byggda av Marshall och vi som lyssnar på hårdrock vet ju vad dom gör för grejer annars?

PS. Jag skall bara uppnå mitt mål först, att få min fru och mina seminariedeltagare imorgon att skratta som dom inte gjort på länge!

2 kommentarer Lägg till

Kommentera

