Vad är väl ett mål?

on

Gud vad skönt, det är att lyssna på någon annan som talar och ger inspiration och tankar, tycker jag som jobbar med det jag gör. Igår fick jag via en kund till oss möjlighet att lyssna på Malin Ewerlöf, tjejen som gjorde karriär som 800 och 1500 meterslöpare under 90-talet.

Hon pratade om hälsa och framförallt löpträning.  Hon beskrev målande sin egen erfarenhet av att sätta mål och framförallt hitta tillbaka och hitta andra och nya mål. För er som inte kommer ihåg drog hon ju av en hälsena som hindrade henne till en fortsatt karriär.

Eller som någon sa på kontoret idag;

”F-n, jag är inte bra på att inte vara bra!”

Men måste man ha ett mål om man nu tycker att vägen är allt? Ja, det tror jag det viktigare är att man kopplar sina mål till sina drivkrafter.  Nu jobbar jag mot tre mål som gäller fram till midsommar.

Ibland undrar man ju var man har huvudet men om du funderar på varför det inte händer något beror det inte på , läs Liselottes blogg.

2 kommentarer Lägg till

Kommentera

