En räkmacka

on

Han ser oerhört självsäker ut när han glider över golvet. Han ser korrekt på oss och kommer fram och säger ”Välkommna! Vi svarar att vi har bestämt oss. Han svarar med ett leende, jag vet,  vad vill ni dricka till.

Nej, han jobbar inte på ett restaurang med bara en rätt, hans restaurang serverar dock kanske en av Sveriges bästa räkmackor. Heaven 23 i Gotia Hotell i Göteborg.

Men det är inte det att räkmackan som är god som är den stora grejen även om den är mycket bra. Den stora grejen handlar om bemötandet. Syniskt så tänker jag att han är ägare till restaurangen, men det tror jag inte, det  handlar om stolthet.

Vad kan då stoltheten handla om;

  • Att ha ett jobb som man tycker är stimulerande.
  • Att ha produkter som man är stolt över
  • Att man kan stå för det som man gör i verksamheten.

Detta skapas genom att jobba med tillväxt, inåt – utåt – framåt. Du kommer väl när vi finns på en ort nära dig så får jag och mina kamrater  berätta mer?

Kommentera

