Arbete och livet genom ett sugrör

Ibland upplever jag att jag betraktar arbete och liv  genom ett sugrör. Lite för snäv i mina tankar kring vad som händer runt mig.  För ett tag sedan deltog jag i en ordväxling på twitter @anderslindh där jag ondgjorde mig kring att inte vilja ha mera intryck och framförallt inspiration. Det det igentligen handlade om var att jag ville slutföra några saker.

Jag bloggar sedan vintern 2010, men har nu mera börjat titta på vad som rör sig på twitter, har valt att följa just en twittrare som ger mig just ett bredare seende än det som jag kan få genom sugröret, DN eller SvD.

Hen heter @Dagensledar3 på twitter, och lägger dagligen ut dom ledare som finns i alla större lokaltidningar i Sverige. Jag får iallafall betydligt fler sugrör att titta igenom, precis som på bilden;-). Det där med inspiration får nu ett annat utryck i veckan. Jag skall tillsammans med några kompisar åka runt  på några orter i sverige och prata just tillväxt.

Tillväxt tänker du, va fan vi har ju fullt upp med att överleva eller skapa den lönsamhet som krävs? Jo, det är säkert sant, samtidigt som vi skall ta hand om sjuka barn, rusta båten, rensa i rabatterna, måla om altanen. Balans mellan olika saker är inget man ”hittar” det tar man sig. Att ta sig kan ibland vara brutalt ungefär som att dra ut en tand. Det gör ont innan och under behandlingen men känns fantastiskt efteråt.

Min kollega Liselotte har lite tankar kring detta ur ett verksamhetsperspektiv. Man kan bygga kontrollrum för att skapa värde.

I dagen affarsliv.com som är en webbtidning för regionen östergötland läser jag idag om ett av dom lokala fastighetsbolagen som gör allt för att jobba mot en ”långsiktigt hållbar” utveckling av sin verksamhet. Ja, det är en av våra kunder, och vi är glada för att få vara med på resan.

Ja, nu ligger morgondagen bilder uppe på slideshare, mot östergötland NU.

4 kommentarer Lägg till

  1. alizianoren skriver:

    Hörru, livet i ett sugrör är nog lite trångt tror jag 😉

    1. Anders Lindh skriver:

      Alizia, Nu förstår jag inte vad du menar;-)hahaha

      1. alizianoren skriver:

        Om man bor i ett sugrör är det trångt!!! ❤
        Förstår du?!

Kommentera

