Bli ett good shit företag

Att leva som man lär är svårt, enklare är att tala om för alla andra vad dom skall göra. Det kanske är konsultens förbannelse? Hur som helst jobbar vi nu intensivt med att koppla upp oss hårdare i sociala media. Till vår hjälp har vi en av våra partners Charlotte, som är specialist på just detta. Dvs att koppla samman sociala media.

För att att ge oss möjlighet att utvecklas har vi tagit beslutet att inte peta för hårt i vad och hur hon gör. Allt för att få en nya tankar och idéer på plats. Igår gav hon mig en länk till en annan blogg, för att ge mig inspiration att skriva ett nytt blogginlägg.  Länken gick till en kille som heter Joakim ”Jocke” Jardenberg  . Efter lite eget stalkande och googlande ser jag en kille som inte uppfyller några av mina fördomar kring affärsänglar och inkubatorer, utan har ett lite annat förhållningssätt.

I Jockes senaste inlägg beskriver han en upplevelse han har genom att läsa sydsvenskan, där försäljning och nyhetsrapportering får  en pinsam koppling.  Men det jag fastnar vid är tanken kring hur man som företag kan utveckla sin verksamhet.  Jag fastnar vid ett citat som han skriver;

Att göra något måste vara mer tillåtet än att inte göra något!

För att detta skall fungera måste vi våga ta andra värderingar än vad vi kanske har, vi måste oxå våga släppa prestige som jag tror är stort hinder för utveckling.

Jag tror ju att vi är ett ”good shit” företag, vi skall bara bli mer och större;-)?  Kan dock fråga sig varför?

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s